Методичне об`єднання вчителів суспільствознавчих дисциплін та мистецтва


План роботи

методичного об’єднання вчителів суспільствознавчих дисциплін та мистецтва 

на 2023-2024 н.р.


НАУКОВО-МЕТОДИЧНА ТЕМА:

«Впровадження сучасних педагогічних технологій в освітній процес з метою формування ключових компетентностей учнів на уроках суспільствознавчих дисциплін та мистецтва»


ІІ. Кількісно-якісний склад членів МО

До складу методичного об’єднання вчителів суспільних дисциплін та мистецтва входять 4 осіб.

Кваліфікаційні категорії члені МО станом на 01.09.2023р.:

§  «спеціаліст вищої категорії» – 2 ( 53%);

§  «спеціаліст першої категорії» – 1 (11%);

§  «спеціаліст другої категорії» – 1 (5%);

 

Педагоги весь час працюють над підвищенням своєї кваліфікації, про що свідчать відповідні  методичних сайтів та згідно плану-графіку академії неперервної освітив, освітяни мають можливість проходити курси підвищення кваліфікації за рахунок освітньої субвенції (за 2022/2023 навчальний рік всі педагоги отримали сертифікати, які засвідчують проходження курсів підвищення кваліфікації).

Віковий склад членів МО:

§  До 30 років – 1 (7%)

§  31 – 40 років – 2 (7%)

§  Понад 50 років – 1 (43%)

ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМИ РОБОТИ ВЧИТЕЛІВ СУСПІЛЬСТВОЗНАВЧИХ ДИСЦИПЛІН ТА МИСТЕЦТВА НА 2023/2024 Н.Р.

1.     Інтегроване навчання. Здійснення інтеграції історії та мистецтва для розкриття взаємозв'язків між культурно-історичними процесами та мистецькими особливостями. Це сприяє глибшому розумінню взаємозв'язку між причинами та наслідками історичних подій та географічними обставинами.

2.     Критичне мислення. Спрямувати роботу вчителів на розвиток критичного мислення учнів, аналіз історичних  джерел, визначення достовірності інформації та вміння аргументувати рішення.

3.     Цифрові технології. Використання сучасних технологій, віртуальних екскурсій, інтерактивних карт, відеоматеріалів та онлайн-ресурсів для залучення учнів та підвищення зацікавленості здобувачів освіти у вивченні предметів суспільствознавчого циклу та географії.

4.     Розвиток дослідницьких навичок. Здійснення проектної діяльності, міні-досліджень та презентацій, що допомагає учням розвивати навички дослідження, аналізу та комунікації.

5.     Вивчення історії та географії рідного краю. Посилення уваги до вивчення історії України та її географічних особливостей, зокрема в контексті патріотичного виховання та формування національної ідентичності.

6.     Використання реальних прикладів. Залучення прикладів з сучасного життя та актуальних подій, щоб продемонструвати зв'язок між минулим та сьогоденням, а також виховувати громадянську свідомість.

7.     Міждисциплінарний підхід. Співпраця з вчителями інших предметів для об'єднання знань та вивчення історичних та мистецьких аспектів в широкому контексті.

8.     Національно-патріотичне виховання. Виховання учнів у дусі патріотизму, гордості за свою країну, її історію, культуру та внесок у світовий розвиток. Реалізація Концепції національно-патріотичного виховання. Формування громадянина, патріота, інтелектуально розвиненої, духовно і морально зрілої особистості, готової протистояти ворогам Батьківщини та асоціальним впливам, вправлятися з особистими проблемами, творити себе і оточуючий світ.

9.     Застосування інтерактивних методів. Використання гри, дебатів, рольових ігор тощо для активізації учнів та забезпечення більш глибокого засвоєння матеріалу.

10.                       Орієнтація на особистісний розвиток. Сприяння самостійному вибору тем для дослідження, дозвілля або глибинного опрацювання питань, що відповідають інтересам та потребам кожного учня.

РОЗВИТОК ФАХОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ВЧИТЕЛЯ

Головна мета діяльності методичного об'єднання вчителів суспільствознавчих дисциплін та мистецтва – підвищити професійну компетентність кожного педагога у використанні нових педагогічних технологій та інновацій. Досягнення цієї мети було реалізовано через розширення та поглиблення теоретичної, практичної та методичної підготовки вчителів МО.

Робота методичного об’єднання покликана формувати й підтримувати належний рівень підготовки вчителів, забезпечувати зростання кваліфікації педагога. Основною метою роботи методичного об’єднання є колективне опрацювання педагогами актуальних проблем, пов’язаних зі змістом їх професійної діяльності, створення умов для підвищення фахового і загальнокультурного рівня вчителів, забезпечення своєчасної поінформованості щодо навчальних програм, планів, підручників.

Члени МО є постійними учасниками семінарів, вебінарів та конференцій. Курси від Edera, Prometheus, конференції та вебінари на сайті «Всеосвіта» та «На урок» дають можливість сучасному вчителю постійно підвищувати свою фахову компетентність.

Отже, діяльність методичного об’єднання сприяла розвитку професійної компетентності учителів в галузі вирішення нових освітніх завдань, оновленню науково-методичних підходів до викладання суспільствознавчих предметів та географії, зростанню рівня мотивації до оволодіння новими технологіями та впровадженню їх в урочну діяльність.

У 2023/2024 навчальному році методичне об’єднання вчителів суспільствознавчих предметів та мистецтва продовжить працювати над реалізацією науково-методичної теми «Впровадження сучасних педагогічних технологій в освітній процес з метою формування ключових компетентностей учнів на уроках суспільствознавчих предметів та мистецтва» та вирішуватиме такі основні завдання:

·        створення організаційних умов для безперервного вдосконалення фахової освіти і кваліфікації учителів суспільствознавчих дисциплін та географії;

·        вивчення і впровадження педагогічного досвіду, інноваційних методів і засобів навчання;

·        методичний супровід запровадження нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти;

·        організація районного етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з історії та правознавства;

·        розвиток творчого потенціалу вчителів, уміння використовувати нестандартні методи викладання, як одну з форм впровадження інноваційного освітнього процесу;

·        підвищення якості знань шляхом впровадження комп’ютерних технологій та використання інформаційної мережі Інтернет;

·        створення умов для безперервного екологічного виховання засобами позакласної та позашкільної роботи, спираючись на краєзнавчі матеріали.

 

ОСНОВНИМИ ЗАВДАННЯМИ МО

ВЧИТЕЛІВ СУСПІЛЬСТВОЗНАВЧИХ ДИСЦИПЛІН ТА МИСТЕЦТВА

НА 2023/2024 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

·        Спрямувати діяльність МО:

·        - на забезпечення реалізації в освітній діяльності компетентнісного підходу, ціннісних засад, педагогіки партнерства, принципу дитино центризму відповідно до концепції Нової української школи;

·        - забезпечити роботу методичного об’єднання на засадах диференційованого;

·        - підвищення професійної компетентності вчителя до роботи в профільних класах шляхом самоосвітньої діяльності;

·        - підвищення рівня умінь до самоаналізу та аналізу уроку;

·        - удосконалювати контрольно-оцінювальну діяльність учнів за наслідками навчання з урахуванням сучасних досягнень педагогіки, впровадження тестування з метою підготовки випускників до ДПА;

·        - активізувати роботу з обдарованими дітьми через індивідуальні плани та шляхом залучення їх до участі в дослідницько-пошуковій роботі;

·        - сприяти удосконаленню професійних, ІКТ компетенцій та педагогічної майстерністі вчителів, упровадження активних та інтерактивних форм навчання;

·        - формувати уміння визначати перспективу подальшого професійного та загального власного розвитку шляхом навчання на курсах підвищення кваліфікації та самостійної самоосвітньої роботи;

·        - посилити роботу з національно-патріотичного виховання учнів шляхом формування громадянської свідомості, гідності та честі в гармонійному поєднанні національних і загальнолюдських цінностей, утвердження ідеалів гуманізму, демократії, добра й справедливості з метою реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді;

·        - знайомитись з педагогічними інноваціями Нової української школи через систему тренінгів, практикумів, круглих столів, конференцій, майстеркласів, тематичних дискусій тощо.

·        - розкривати актуальні питання викладання історії та мистецтва у 6 класі та проводити обмін досвідом;

·        - забезпечувати якісну підготовку учнівських команд у обласних етапах Всеукраїнських олімпіад з історії, правознавства,Всеукраїнських турнірах;

·         - впроваджувати дистанційне та змішане навчання використовуючи освітні платформи і сервіси мережевих технологій.

 

  Тематика засідань методичного об’єднання вчителів суспільствознавства та мистецтва в 2023 - 2024 н.р.

 

з/п

Тематика засідання

Дата проведення

Форма проведення

1.

Організація навчально – виховного процесу з вивчення дисциплін суспільно – гуманітарного циклу

29.08.2024

Семінар - практикум

2.

Інноваційні технології при викладанні предметів

 «Мистецтваства», та предметів суспільного циклу.

03.11.2023

Аукціон педагогічних ідей

3.

Розвиток життєво-творчих компетентностей учнів на основі особистісно-орієнтованого підходу в умовах впровадження Нової  Української школи

Січень 2024р.

Семінар - практикум

4.

Підсумки та аналіз роботи за 2023 – 2024 навчальний рік

Травень 2024 р.

Презентація творчих досягнень та здобутків

 

 

 

Засідання №1

Дата проведення 29.08.2023

Організація навчально-виховного процесу з вивчення історії, правознавства та мистецтва

 

Зміст роботи

Форма роботи

Відповідальні

1

Звіт про роботу МО вчителів суспільствознавчих дисциплін та мистецтва за 2022/2023 навчальний рік, які були у складі МО вчителів філологічного циклу

 

Виступ

Керівник МО

Сабіна Г. В.

2

Презентація плану роботи МО вчителів суспільствознавчих дисциплін та мистецтва на 2023/2024 навчальний рік. Погодження плану роботи членами МО.

Виступ, обговорення.

Керівник МО

Сабіна Г. В.

3

Актуальне нормативне й навчально-методичне забезпечення навчання. Ознайомлення з методичними рекомендаціями щодо викладання суспільствознавчих дисциплін та мистецтва у 2023/2024 навчальний.

Обговорення

Усі члени МО

4

Аналіз модельної програми та підручника для 6 класу НУШ з курсу «Досліджуємо історію і суспільство»: зміна пріоритетів у формуванні змісту й структури навчання.

 

Коло ідей

Усі члени МО

5

Погодження календарно-тематичного планування вчителів

Обговорення

Вчитель  історії Попова В.І.

6

Аналіз модельної програми та підручника для 6 класу НУШ з курсу «Мистецтва»: зміна пріоритетів у формуванні змісту й структури навчання.

Обговорення

Усі члени МО

7

Воркшоп «Цінності академічної доброчесності».

Аукціон педагогічних ідей.

Усі члени МО

Робота між засіданнями

1. Погодження календарно – тематичного планування вчителів ЗД НВР та директором школи.

2. Проведення I етапу Всеукраїнських олімпіад з предметів суспільно – гуманітарного циклу.

3. Організація участі обдарованих учнів школи в районному конкурсі творчих робіт «Напиши листа захисникові» до Дня захисника України.

4. Організація участі  обдарованих  учнів школи в районному конкурсі творчих робіт «Без права на забуття» до Дня визволення України від нацистських загарбників.

5. Організація участі обдарованих  учнів школи в обласному конкурсі творчих робіт «Я патріот»

6. Організація участі обдарованих  учнів школи в обласному конкурсі творчих робіт« Я європеєць».

 

 

Засідання №2

Дата проведення 03.11.2024

Інноваційні технології при викладанні предметів «Мистецтва», та предметів суспільствознавчого циклу.

Зміст роботи

Форма роботи

Відповідальні

1

Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів в умовах компетентнісної освіти в Новій українській школі.

Круглий стіл

Сабіна Г.В.

Усі члени МО

2

Ціннісний підхід до мотивації навчальної діяльності в контексті НУШ: принципи та інструменти візуалізації (з досвіду роботи).

Інформація

Сабіна Г.В.

3

Використання нових форм роботи з учнями (флеш-картки) при вивчені мистецтва та історії

Методичний ярмарок

Всі члени МО

4

Практичні поради щодо використання методу Oral History на уроках історії (з досвіду роботи).

Виступ.

Методичний ринг

Керівник МО,

 усі члени МО

5

Аналіз проведення І етапу Всеукраїнської олімпіади з історії та правознавства.

Виступ

Запутляєва А.Д.

Сабіної Г.В.

6

Майстер-клас «Організаційно-педагогічний супровід розкриття творчих та інтелектуальних здібностей учнів під час підготовки до районної олімпіади з історії, правознавства та мистецтва». Організація індивідуальної роботи з обдарованими дітьми     ( поновлення банку даних, проведення консультацій для учасників конкурсів та олімпіад)

Консультація

Сабіна Г.В., Попова В.І.

 

Робота в період між засіданнями:

1. Участь у роботі методичного тижня ініціативи та творчості молодих учителів «Перша сходинка до педагогічного олімпу»  (Стрецкул О.В.)

2. Організація взаємовідвідування уроків вчителів  історії та мистецтва.

2. Розробка пам’ятки відвідування уроків та впровадження її  в практику вчителями історії.

3. Організація участі обдарованих учнів школи в районному конкурсі до Дня української писемності «Калиновий цвіт».

4. Проведення відкритих уроків (згідно плану).

5. Проведення шкільних заходів до місячника правових знань і правової грамотності

6. Підготовка до проведення Всеукраїнського тижня права

7. Проведення брейн-рингу до Міжнародного дня прав людини ( згідно плану).

8. Підготовка матеріалів до підбиття підсумків результатів І – ІІІ турів Всеукраїнських олімпіад.

 

 

 

 

 

 

 

                                                        

Засідання №3

Дата проведення  04. 01.2024

 

Зміст роботи

Форма роботи

Відповідальні

1

Використання мультимедійних технологій на уроках  історії та мистецтва.

Обмін досвідом

Всі члени МО

2

Аналіз роботи МО за І семестр

-        якість та результативність виконання плану роботи за І семестр;

-        результативність навчання;

-        аналіз відвідуваних уроків та позакласних заходів;

-        робота зі здібними та слабо встигаючими учнями;

-       самоосвітня діяльність вчителів.

Звіт, обговорення

Керівник МО, всі члени МО

3

Аналіз піврічних контрольних робіт. Шляхи подолання неуспішності учнів.

Звіт, обговорення

Керівник МО, всі члени МО

4

Підсумки участі учнів у ІІ етапі олімпіади з історії та правознавства.

Інформація

Попова В.І.

5

Шляхи розвитку мотиваційного потенціалу особистості учня до здорового способу життя через діяльність вчителя на уроках історії, правознавства та мистецтва

Аукціон ідей

Сабіна Г.В. , Стрецкул О.В.

6

Ознайомлення членів методичного об'єднання з тижневим навантаженням та попередньою мережею на 2023-2024 навчальний рік. 

Інформація

Керівник МО Сабіна Г.В.

 

Робота в період між засіданнями:

1 Погодження календарно – тематичного планування вчителів на II семестр 2023-2024 н.р. ЗД НВР та директором школи.

2.Взаємовідвідування вчителями уроків мистецтва та взаємоперевірка класних журналів, робочих зошитів учнів.

2. Розробка пам’ятки взаємовідвідування уроків історії  та впровадження її  в практику вчителями суспільно-гуманітарного та художньо-естетичного циклу.

3. Підготовка звітів вчителями які атестуються

4. Підготовка до діалогу «Форми позакласної роботи»

5. Ознайомлення з  хмарними освітніми сервісами .

6.Участь в інноваційному проекті «Використання хмарних сервісів в освітньому середовищі» та «Формування медіа вчителя суспільних дисциплін»( вчителі історії та правознавства).

 

Засідання №4

Дата проведення    травень 2024

Зміст роботи

Форма роботи

Відповідальні

1

Аналіз нормативних документів « Про порядок закінчення навчального року та проведення ДПА у 2023 – 2024 н.р.»

Виступ

Керівник МО

Сабіна Г.В.

2

Аналіз якості виконання програм з історії, правознавства та мистецтва та результативності знань учнів.

Звіт, обговорення

Всі члени МО

3

Вироблення рекомендацій щодо повторення програмового матеріалу.

Аукціон ідей

 

Попова В.І.

 всі члени кафедри

4

Затвердження текстів річних контрольних робіт та графіку їх проведення .

Обговорення

Всі члени МО

5

Розгляд матеріалів МНТ з історії.

Виступ

Попова В.І.

6

Підготовка рекомендацій щодо складання звіту з самоосвіти.

Інформація

Керівник МО

Сабіна Г.В.

7

Організація самостійної діяльності учнів на уроках як основної складової діяльнісного підходу до вивчення історії.

Виступ

Керівник МО

Сабіна Г.В.

 

Робота в період між засіданнями:

1. Самоосвітня діяльність вчителя.

2. Організація системи повторення навчального матеріалу до річних контрольних робіт, ДПА.

3.Проведення річних контрольних робіт, участь випускників 9 класу в пробному та обовязковому  з історії( за вибором учнів).

4. Підготовка самоаналізу роботи, моніторингу навчальних досягнень учнів за рік.

5. Підготовка узагальнених  звітів про виконання навчальних програм, написання річних контрольних робіт,ЗНО; про якість виконання програм тощо.

6. Робота щодо зміцнення матеріально - технічної  бази кабінетів.


Положення

про керівника методичного об’єднання вчителів суспільствознавчих дисциплін та мистецтва


ПОЛОЖЕННЯ

ПРО КЕРІВНИКА МЕТОДИЧНОГО
ОБ'ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ СУСПІЛЬСТВОЗНАВЧИХ ДИСЦИПЛІН ТА МИСТЕЦТВА

Територіальне методичне об’єднання - одна з головних ланок у системі підвищення кваліфікації вчителів, робота якого спрямована на постійне покращення освітнього процесу з предмета, на визначення єдиного підходу до учнів, на розвиток педагогічної творчості та культури праці вчителів.

 

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.    Керівник МО обирається на засіданні методичного об’єднання більшістю голосів і затверджується адміністрацією.

2.    Керівник МО обирається із досвідчених педагогів, які мають вищу або першу кваліфікаційні категорії, педагогічні звання.

3.    Керівник ТМО повинен досконало володіти теорією та практикою організації та проведення методичної роботи, бути обізнаним з проблемами фаху та освіти загалом.

4.    У своїй діяльності керівник ТМО керується Конституцією України, Законами України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, “Про дошкільну освіту”, “Про позашкільну освіту”, “Про інноваційну діяльність”, “Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти”, іншими нормативно- правовими та методично-інструктивними документами, Положенням про шкільне методичне об’єднання.

5.    Керівники МО підпорядковуються Центру розвитку педагогічних працівників.

 

ВИМОГИ ДО КЕРІВНИКА МО

1.    Знання директивних та нормативних документів про освіту, інструктивно- методичних матеріалів з питань освітнього процесу.

2.    Володіння сучасними досягненнями психолого-педагогічної науки.

3.    Високий рівень професійної компетентності (знання теорії навчального предмету, методики викладання предмету).

4.    Вміння користуватися методами діагностування стану професійної підготовки вчителів та результатів їх роботи.

5.    Вміння визначати та реалізовувати шляхи пропаганди та впровадження передового педагогічного досвіду, інноваційних технологій.

6.    Володіння навичками методичного самоаналізу та аналізу педагогічної діяльності.

7.    Наявність організаторських здібностей, демократичного стилю спілкування з людьми.

ОБОВ’ЯЗКИ КЕРІВНИКА МО ВЧИТЕЛІВ

1.     Аналізує роботу методичного об’єднання вчителів суспільствознавчих дисциплін та географії.

2.     Визначає завдання та мету роботи МО.

3.     Планує засідання МО на діагностичній основі та роботу між засіданнями.

4.     Готує засідання: призначає відповідальних за проведення МО; при підготовці до засідання уточнює питання, обговорює виступи, уроки, проводить консультації; визначає форму, складає план проведення засідання.

5.     Забезпечує виконання рішень та рекомендацій, вироблених на засіданнях МО вчителів суспільствознавчих дисциплін та географії.

6.     Надає допомогу педагогам з питань самоосвіти, проводить консультації, методичне навчання педагогів.

7.     Організовує роботу з молодими фахівцями, диференціює її, враховуючи якісний склад педагогічних працівників.

8.     Вивчає потреби і надає допомогу педагогам в період підготовки їх до атестації.

9.     Відвідує уроки з метою надання методичної допомоги.

10.                       Організовує роботу з питань виявлення, вивчення, узагальнення та розповсюдження передового педагогічного досвіду.

11.                       Організовує обмін досвідом роботи педагогів шляхом виступів, випуску інформаційних бюлетенів, залучення до участі у фахових конкурсах.

12.                       Інформує членів МО про інноваційні технології, створює умови для їх втілення у практику роботи педагогів ЗЗСО.

13.                       Робить якісний аналіз педагогів методичного об’єднання.

14.                       Веде облік роботи та документацію МО вчителів суспільствознавчих дисциплін та мистецтва.

 

ПРАВА КЕРІВНИКА МО ВЧИТЕЛІВ СУСПІЛЬСТВОЗНАВЧИХ ДИСЦИПЛІН ТА МИСТЕЦТВА

Керівник МО має право:

1.     Одержувати від адміністрації необхідну інформацію з питань, що належить до його компетенції.

2.     Бути присутнім на всіх методичних заходах.

3.     Підвищувати свій науково-методичний рівень шляхом самоосвіти, курсової перепідготовки, відвідування територіальних, обласних, всеукраїнських семінарів, конференцій тощо.

4.     Вносити пропозиції щодо планування роботи.

5.     Самостійно планувати роботу МО вчителів суспільствознавчих дисциплін та мистецтва.

6.     Бути членом методичної Ради ЗЗСО.

7.     Вносити пропозиції щодо заохочення вчителів МО.

 

ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ

1.     Керівник ТМО вчителів суспільствознавчих дисциплін та географії несе відповідальність за якість та ефективність науково-методичної роботи ТМО, яке він очолює.

 

ЗАОХОЧЕННЯ

1.     Керівник МО за ефективну організацію науково-методичної роботи може бути нагороджений грамотами відділу освіти, КУ «ЦПРПП», обласного управління освіти і науки, Міністерства освіти і науки, цінними подарунками. Йому може бути оголошена подяка, встановлена грошова премія та додаткова оплачувана короткочасна відпустка.




ПЛАН РОБОТИ
методичного об’єднання вчителів
суспільствознавства та мистецтва
Миколаївської загальноосвітньої школи
I – III ступенів № 52
на 2018 – 2019 н. р.

керівник МО
Сабіна Г.В.




Розглянуто на засіданні методичної ради школи
31.08.18 р.
ТЕМА, НАД ЯКОЮ ПРАЦЮЄ МЕТОДИЧНЕ ОБ’ЄДНАННЯ

«Підвищення якості та результативності сучасного уроку через упровадження інформаційних та інноваційних технологій в навчальний процес»
Мета  і завдання методичного об’єднання вчителів суспільствознавства та мистецтва:
- забезпечення безперервного удосконалення якості викладання, підвищення рівня проведення уроків;
- впровадження інноваційних технологій навчання, використання найбільш доцільних форм і методів навчання;
- розвиток творчих здібностей учнів для успішного оволодіння іншими освітніми галузями знань і забезпечення неперервної освіти;
- створення оптимальних умов для розвитку та самореалізації учні;
- формування бажання і уміння вчитись;
- виховання потреб до навчання упродовж усього життя, свідомого ставлення до навчальної праці;
- інтелектуальний розвиток учнів, виховання позитивних рис характеру.

Тематика засідань методичного об’єднання вчителів суспільствознавства та мистецтва в 2018 - 2019 н.р.
з/п
Тематика засідання
Дата проведення
Форма проведення
1.
Організація навчально – виховного процесу з вивчення дисциплін суспільно – гуманітарного циклу
31.08.2018
Семінар - практикум
2.
Інноваційні технології при викладанні предметів
 «Мистецтва», та предметів суспільного циклу.
02.10.2018
Аукціон педагогічних ідей
3.
Розвиток життєво-творчих компетентностей учнів на основі особистісно-орієнтованого підходу в умовах впровадження сучасної адаптованої школи.
Січень 2019р.
Семінар - практикум
4.
Підсумки та аналіз роботи за 2018 – 2019 навчальний рік
Квітень 2019 р.
Презентація творчих досягнень та здобутків

Засідання №1
Дата проведення 31.08.2018
Організація навчально-виховного процесу з вивчення історії, правознавства та мистецтва

Зміст роботи
Форма роботи
Відповідальні
1
Аналіз роботи методичного об’єднання за 2017-2018 навчальний рік.
Виступ
Керівник МО
Сабіна Г. В.
2
Затвердження плану роботи методичного об’єднання на 2018-2019 навчальний рік.   
Виступ, обговорення.
Керівник МО
Сабіна Г. В.
3
Вивчення інструктивно-методичних рекомендацій щодо викладання шкільних дисциплін у 2017 – 2018 н.р.; нормативно-правових документів. Аналіз навчальних програм, підручників, додаткової літератури.
Обговорення
Усі члени МО
4
Погодження календарно-тематичного планування вчителів
Коло ідей
Усі члени МО
5
Вивчення змін до програм основної та старшої школи, змін до кількості фронтальних та індивідуальних видів контрольних робіт, що проводяться в І та ІІ семестрах навчального року.
Обговорення
Вчитель  історії Запутляєва А.Д.
6
Міни до організації та проведення І етапу Всеукраїнських олімпіад. Підготовка учасників.
Обговорення
Усі члени МО
7
Створення оптимальних умов щодо адаптації учнів 5 класу в основній школі.
Аукціон педагогічних ідей.
Усі члени МО
8
Погодження тем самоосвіти вчителів методичного об’єднання на 2018-2019 навчальний рік.  
Обговорення та збір даних
Усі члени МО
9
Ознайомлення з новинками педагогічної, методичної літератури, фаховими журналами, підручниками
Огляд, обговорення
Усі члени МО


Робота між засіданнями
1. Погодження календарно – тематичного планування вчителів ЗД НВР та директором школи.
2. Проведення I етапу Всеукраїнських олімпіад з предметів суспільно – гуманітарного циклу.
3. Організація участі обдарованих учнів школи в районному конкурсі творчих робіт «Напиши листа захисникові» до Дня захисника України.
4. Організація участі обдарованих учнів школи в районному конкурсі творчих робіт «Без права на забуття» до Дня визволення України від нацистських загарбників.
5. Організація участі обдарованих учнів школи в обласному конкурсі творчих робіт «Я патріот»
6. Організація участі обдарованих учнів школи в обласному конкурсі творчих робіт« Я європеєць».

                                                                     Засідання №2

Дата проведення 02.10.2018
Інноваційні технології при викладанні предметів «Мистецтва», та предметів суспільствознавчого циклу.

Зміст роботи
Форма роботи
Відповідальні
1
Раціональне застосування сучасних методів навчання на уроках історії та правознавства.

Круглий стіл
Сабіна Г.В.
Усі члени МО
2
Перші підсумки впровадження Нових державних стандартів у 9-х класах
Інформація
Сабіна Г.В.
3
Форми організації самостійної роботи на уроках
Методичний ярмарок
Всі члени МО
4
Аналіз діагностичних контрольних робіт з історії. Шляхи корекції.
Виступ.
Методичний ринг
Керівник МО,
 усі члени МО
5
Аналіз проведення І етапу Всеукраїнської олімпіади з історії та правознавства.
Виступ
Запутляєва А.Д.
Сабіної Г.В.
6
Організація індивідуальної роботи з обдарованими дітьми     ( поновлення банку даних, проведення консультацій для учасників конкурсів та олімпіад)
Консультація
Сабіна Г.В., Тарасюк Л.Ю.
7
Продуктивні форми роботи з підготовки до ЗНО
Виступ
Запутляєва А.Д.

8.
Огляд новинок методичної, психолого-педагогічної літератури.
Ознайомлення
Усі члени МО

Робота в період між засіданнями:

1. Участь у роботі методичного тижня ініціативи та творчості молодих учителів «Перша сходинка до педагогічного олімпу» (Тарасюк Л.Ю.) (жовтень 2017).
2. Організація взаємовідвідування уроків вчителів історії та мистецтва.
2. Розробка пам’ятки відвідування уроків та впровадження її в практику вчителями історії.
3. Організація участі обдарованих учнів школи в районному конкурсі до Дня української писемності «Калиновий цвіт».
4. Проведення відкритих уроків (згідно плану).
5. Проведення шкільних заходів до місячника правових знань і правової грамотності
6. Підготовка до проведення Всеукраїнського тижня права
7. Проведення брейн-рингу до Міжнародного дня прав людини ( згідно плану).
8. Підготовка матеріалів до підбиття підсумків результатів І – ІІІ турів Всеукраїнських олімпіад.

Засідання №3
Дата проведення 04. 01.2019
Зміст роботи


Форма роботи
Відповідальні
1. Використання мультимедійних технологій на уроках історії та мистецтва.
Обмін досвідом
Всі члени МО
2. Аналіз роботи МО за І семестр
- якість та результативність виконання плану роботи за І семестр;
- результативність навчання;
- аналіз відвідуваних уроків та позакласних заходів;
- робота зі здібними та слабо встигаючими учнями;
- самоосвітня діяльність вчителів.
3. Звіт, обговорення
Керівник МО, всі члени МО
3. Аналіз піврічних контрольних робіт. Шляхи подолання неуспішності учнів.
Звіт, обговорення
Керівник МО, всі члени МО
4. Підсумки участі учнів у ІІ етапі олімпіади з історії та правознавства.
Інформація
Запутляєва А.Д..
5. Шляхи розвитку мотиваційного потенціалу особистості учня до здорового способу життя через діяльність вчителя на уроках історії, правознавства та мистецтва
Аукціон ідей
Сабіна Г.В. , Тарасюк А.Д.
6. Ознайомлення членів методичного об'єднання з тижневим навантаженням та попередньою мережею на 2017-2018 навчальний рік.
Інформація
Керівник МО Сабіна Г.В.
Робота в період між засіданнями:
1 Погодження календарно – тематичного планування вчителів на II семестр 2017-2018 н.р. ЗД НВР та директором школи.
2.Взаємовідвідування вчителями уроків мистецтва та взаємоперевірка класних журналів, робочих зошитів учнів.
2. Розробка пам’ятки взаємовідвідування уроків історії та впровадження її в практику вчителями суспільно-гуманітарного та художньо-естетичного циклу.
3. Підготовка звітів вчителями які атестуються
4. Підготовка до діалогу «Форми позакласної роботи»
5. Ознайомлення з хмарними освітніми сервісами .
6.Участь в інноваційному проекті «Використання хмарних сервісів в освітньому середовищі» та «Формування медіа вчителя суспільних дисциплін»( вчителі історії та правознавства).
Засідання №4
Дата проведення .04.2019
Зміст роботи
Форма роботи
Відповідальні
1. Аналіз нормативних документів « Про порядок закінчення навчального року та проведення ДПА у 2018 – 2019 н.р.»
Виступ
Керівник МО
Сабіна Г.В.
2. Аналіз якості виконання програм з історії, правознавства та мистецтва та результативності знань учнів.
Звіт, обговорення
Всі члени МО
3. Вироблення рекомендацій щодо повторення програмового матеріалу.
Аукціон ідей
Запутляєва А.Д.
всі члени кафедри
4. Затвердження текстів річних контрольних робіт та графіку їх проведення .
Обговорення
Всі члени МО
5. Розгляд матеріалів ЗНО з історії.
Виступ
Запутляєва А.Д.
6. Підготовка рекомендацій щодо складання звіту з самоосвіти.
Інформація
Керівник МО
Сабіна Г.В.
7. Організація самостійної діяльності учнів на уроках як основної складової діяльнісного підходу до вивчення історії.
Виступ
Керівник МО
Сабіна Г.В.
Робота в період між засіданнями:
1. Самоосвітня діяльність вчителя.
2. Організація системи повторення навчального матеріалу до річних контрольних робіт, ДПА,ЗНО.
3.Проведення річних контрольних робіт, участь випускників 11- А класу в пробному та обов’язковому ЗНО з історії( за вибором учнів).
4. Підготовка самоаналізу роботи, моніторингу навчальних досягнень учнів за рік.
5. Підготовка узагальнених звітів про виконання навчальних програм, написання річних контрольних робіт,ЗНО; про якість виконання програм тощо.
6. Робота щодо зміцнення матеріально - технічної бази кабінетів.
Організація позакласної роботи
№ з/п
Зміст позакласної роботи
Термін проведення
Відповідальні
1. Брей-ринг «Чи знаєте ви свої права» для учнів 9-11 класів
7 грудня 201
Сабіна Г.В.
2. Усний журнал « Трагедія Бабиного Яру в серці українського народу»
Вересень 2018-2019 н.р.
Вчитель історії Запутляєва А.Д.
3.Інтелектуальна гра «Вір – не вір очам своїм»
Жовтень 2018-2019 н.р.
Вчитель історії Запутляєва А.Д.
4. Екскурсія «Нескорений десант»
Жовтень 2018-2019 н.р.
Вчитель історії Запутляєва А.Д.
5.Конференція «Вклад гетьманів України в сьогодення».
Листопад 2018-2019 н.р.
Вчитель історії Запутляєва А.Д.
Усний журнал «Молодь у боротьбі за відновлення української державності: Революція на граніті. Помаранчева революція. Революція Гідності»
Листопад-грудень 2018-2019 н.р.
Вчитель історії Сабіна Г.В.
Конкурс ерудитів «Що я знаю про Україну?»
Грудень 2018-2019 н.р.
Вчитель історії Запутляєва А.Д.

 Протокол №1
засідання методичного об’єднання  вчителів суспільствознавства та мистецтва
від 31 серпня   2018 року
Миколаївської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 52
Присутні: члени методичного обєднання:
                 1.  Запутляєва А.Д.
                  2. Сабіна Г.В.
                  3.Гук С.О..       
Голова        Сабіна Г.В.
Секретар    Запутляєва А.Д.
Порядок  денний:
1.                Аналіз роботи  методичного об’єднання за 2017-2018н.р.
2.                Вибір проблемної теми м/о на наступні 3 роки. Розроблення завдань м/о на 2017-2018 н.р.
3.                Стан роботи вчителів м/о над проблемними темами поточного навчального року.
4.                Вивчення інструктивно-методичних рекомендацій щодо викладання шкільних дисциплін у 2018-2019 н.р.
5.                Вивчення змін до програми основної та старшої школи, зміни які стосувалися історії та правознавства в 9 класі.
6.                Ознайомлення з новинками педагогічної, методичної літератури, фаховими журналами, підручниками.
7.                Організація та проведення діагностичних контрольних робіт з історії. Вимоги до оформлення діагностичних  контрольних робіт.
8.                Організація та проведення І етапу Всеукраїнських предметних олімпіад. Підготовка учасників.
9.                Погодження календарно-тематичного планування вчителів м/о.
10.           Поновлення даних про вчителів м\о.
І.Слухали: члена методичного об’єднання вчителів суспільно-гуманітарного та художньо-естетичного циклу Запутляєву А.Д., яка детально проаналізувала стан роботи м/о вчителів суспільно-гуанітарного циклу за 2017-2018 н.р., наголосила на тому, що вчитель історії плідно й результативно працював увесь минулий рік, вказала на досягнення і недоліки в роботі вчителів за минулий навчальний рік.
Запутляєву А.Д. підбила підсумки роботи над проблемною темою м/о «Інноваційні технології при викладанні предметів суспільно-гуанітарного циклу». Вона відмітила, що прослідковується позитивна динаміка в учбово-навчальному процесі.   Але засвідчила, що вчителі історії поки,що не запроваджують хмарні технології, але впроваджують інтерактивні форми навчання. Вчителям слід активізувати роботу в напрямку запровадження хмарних технологій на уроках історії, правознавства та мистецтва.
Алла Дмитрівна запропонувала обрати нового керівника м/о, у зв’язку створення нового методичного об’єднання вчителів суспільно-гуманітарного та художньо-естетичного циклу. Вона внесла пропозицію: обрати керівником м/о Сабіну Г.В., так як це вчитель ІІ категорії має наукову ступінь кандидат історичних наук,  та має певний досвід роботи.
Ухвалили: 1. Роботу м\о вчителів суспільно-гуанітарного циклу за 2018-2019 н.р., вважати «доброю»
2. Продовжити впроваджувати інноваційні технології під час викладання навчальних предметів суспільно-гуманітарного та художньо-естетичного циклу.
3. Керівником м/о на 2018-2019 н.р. обрати Сабіну Г.В.
ІІ.Слухали: керівника м/о Сабіну Г.В., яка запропонувала обрати проблемну тему на наступні 3 роки та розробити завдання м/о відповідно до обраної теми на 2017-2018 н.р.
Виступили:
1.Учитель історії Запутляєва А.Д., яка запропонувала проблемною темою обрати «Підвищення якості та результативності сучасного уроку через упровадження інформаційних та  інноваційних технологій в навчальний процес», так як це перегукується з проблемною темою міського м/о.
2. Вчитель музичного мистецтва Тарасюк Л.Ю. повідомила про те, що упровадження інформаційних та  інноваційних технологій в навчальний процес є головною складовою сучасного уроку музичного мистецтва.
Ухвалили:
Проблемною темою м/о затвердити «Підвищення якості та результативності сучасного уроку через упровадження інформаційних та  інноваційних технологій в навчальний процес». Та впроваджувати на уроках історії, правознавства та мистецтва.
ІІІ.  Слухали: керівника м/о про стан роботи вчителів м/о над проблемними темами поточного навчального року.
Виступили:
1. Учитель історії Запутляєва А.Д., повідомила про те,що почала працювати над темою «Формування предметних компетентностей  на уроках суспільствознавчого циклу». Завершує працювати над темою 2018-2019 н.р. Форма завершення – презентація досвіду робот, укладання збірки творчих надбань.
2.  Учитель образотворчого мистецтва Гук С.О. довела до відома члені м/о, що вона почала працювати над темою «Форми і методи роботи на уроках інтегрованого курсу "Мистецтво"». Завершує працювати над темою у 2019-2020 н.р.. Формою завершення є презентація досвіду та розробки уроків.
3. Керівник м/о Сабіна Г.В. повідомила про те що в цьому навчальному році продовжує працювати над темою «Впровадження інноваційних технологій на уроках історії та правознавства». Завершує працювати над темою у 2018-2019 навчальному році. Формою завершення є презентація досвіду роботи та укладання збірки творчих надбань.
Ухвалили:
1.     Продовжити роботу вчителів над проблемними темами у 2018-2019 н.р., вчителям, які завершують свою роботу, підготувати заявлену форму звіту.
2.     Сабіна Г.В. скласти план роботи над проблемною темою протягом 3-х років та продумати форму завершення до 25 квітня 2019 р.
3.      Сабіній Г.В. внести до плану роботи  м/о на 2018-2019 н.р. інформацію про стан роботи вчителів над проблемними темами до 4 вересня 2018 р.
ІV. Слухали:
Керівник м/о Сабіна Г.В. звернула увагу на публікацію нових інструктивно-методичних рекомендацій на сайтах ММЦ та МІППО щодо викладання шкільних навчальних дисциплін у 2018-2019 н.р. та запропонувала проаналізувати внесені зміни в програми з предметів суспільно-гуманітарного та художньо-естетичного циклу.
Виступили:
1.                     Учитель історії Запутляєва А.Д.,  яка познайомила з інструктивно-методичних рекомендаціями щодо викладання історії у 2018-2019  н.р. Вона наголосила, що в курсі вивчення історії відбулися наступні зміни:
Напрям для оновлення програм задавали інтегровані надпредметні змістові лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність». Ці змістові лінії відображають провідні соціально й особистісно значущі ідеї, що послідовно розкриваються у процесі навчання і виховання учнів; інтегровані змістові лінії співвідносяться з ключовими компетентностями, опанування яких забезпечує формування ціннісних і світоглядних орієнтацій учня, що визначають його поведінку в життєвих ситуаціях.
Обов’язковою складовою кожного розділу програми є практичні роботи. Вони можуть бути як окремими вправами на частині уроку, так і спеціальними лабораторно-практичними заняттями. Учитель самостійно визначає форму, зміст і тривалість практичних робіт, орієнтуючись на визначені в розділах програми результати навчально-пізнавальної діяльності та подані до кожного з них орієнтовні завдання. Запропоновані в програмі завдання для практичних і творчих робіт (а в деяких випадках – ще й рекомендований перелік історичних подій, об’єктів і джерел для організації навчальної роботи) не обмежують право вчителя на вибір чи залучення інших джерел і пізнавальних завдань, диференціацію завдань за рівнем складності, виконання учнями практичних робіт не лише в класі, а й удома (з презентацією результатів на занятті).
Для підвищення ефективності навчання (зокрема доцільного розподілу навчального часу) рекомендуємо синхронізувати вивчення історії України та всесвітньої історії. В оновлених програмах для 7–9 класів рекомендовану послідовність роботи над проблематикою історії України та всесвітньої історії за розділами наведено в таблиці наприкінці пояснювальної записки, а також у записках перед програмою для кожного конкретного класу. У програмах для 10–11 класів учитель може визначити послідовність такої роботи самостійно. Синхронізація вивчення історії України і всесвітньої історії – один зі способів забезпечити баланс між обсягом навчальних цілей у їх часовому вимірі та обсягом виділеного на вивчення цих предметів навчального часу.
Викладання у шкільних навчальних курсах з історії проблематики геноцидів, вчинених у ХХ столітті сталінським і гітлерівським режимами – Голодомору 1932 – 1933 рр.,  Голокосту, Депортації кримськотатарського народу – має проводитись з перспективи  виховання в учнів/учениць поваги до людських цінностей та формування ключових освітніх компетентностей – передусім соціальної та громадянської, ініціативності.
2.Учитель правознавства Сабіна Г.В. , яка познайомила з інструктивно-методичних рекомендаціями щодо викладання правознавства у 2018-2019 н.р. Вона наголосила, що в курсі вивчення історії відбулися наступні зміни:
Під час вивчення правознавства особливу увагу варто приділити правам людини як наскрізному компоненту усіх навчальних дисциплін.
Окремою структурною складовою програм є практичні заняття (уроки), які включені до програм упродовж вивчення певного правознавчого змісту. Кожне практичне заняття є тематичним і має певне змістове наповнення відповідно до контексту конкретної теми. Програма передбачає також уроки-узагальнення до розділів курсу та підсумкові уроки до курсу. На цих уроках учні/учениці за допомогою вчителя/вчительки мають можливість систематизувати та узагальнити вивчене, відрефлексувати процес навчання, реалізувати міжпредметні зв’язки.
Практичні заняття за методикою проведення можуть бути різноманітними: неімітаційні (дискусії, екскурсії, виїзні заняття), імітаційні неігрові (аналіз конкретних ситуацій або  документації), імітаційні ділові, рольові ігри, ігрове проектування тощо.
Одним із різновидів практичної роботи є дослідні практичні роботи. Приміром, складання позову  про відшкодування моральної шкоди, складання позову про стягнення аліментів, складання шлюбного договору тощо.
Використання на уроках практичних завдань передбачає не тільки підвищення рівня знань учнів за рахунок активізації їхньої навчально-пізнавальної діяльності, а й сприяє розвитку їхніх творчих здібностей та формуванню практичних компетенцій.
3.Учитель музичного мистецтва Тарасюк Л.Ю., яка познайомила з інструктивно-методичних рекомендаціями щодо викладання предметів художньо-естетичного циклу у 2018-2019 н.р. Вона наголосила, що в курсі вивчення історії відбулися наступні зміни:
У 2017 році здійснено оновлення чинної навчальної програми «Мистецтво. 5-9 клас», у якому віддзеркалилися зміни, що відбуваються у сучасній освіті.
Програма передбачає творче ставлення вчителя до змісту і технологій навчання, поурочного розподілу навчального художнього матеріалу. Особливістю навчальної програми є варіативність художнього змісту: кожен учитель має можливість обирати мистецькі твори для сприймання та виконання, орієнтуючись на навчальну тематику та критерій їх високої художньої якості, цікавість для учнів і відповідність їх віку.
Для реалізації вищеозначеного слід наголосити на важливості застосування вчителем різноманітного методичного інструментарію та пріоритетності діалогічних форм подачі матеріалу над монологічними. Адже сьогодні вчитель - це не тільки транслятор певної кількості знань й інформації, а партнер по опануванню світу мистецтва. Ні для кого не секрет, що авторитарний підхід з монологічним викладом навчального матеріалу є неефективним і малоцікавим для учнів, особливо  якщо це стосується мистецтва.
Ухвалили:
При календарно-тематичному плануванні слід враховувати зміни, що містяться в інструктивно-методичних рекомендаціях та відображати їх в поурочному плануванні.
V. Слухали:
Керівник м/о Сабіна Г.В. повідомила  про зміни до програми основної та старшої школи та  зміни які стосувалися історії та правознавства в 9 класі.
Виступили :
Учитель історії Запутляєва А.Д.,  проаналізувала зміни які внесені до програми викладання історії.
Практичні роботи є обов’язковими для кожного розділу програми. Вони можуть відбуватися в різних формах: як на окремій ланці уроку (для вивчення нового матеріалу, узагальнення, закріплення тощо), так і протягом усього уроку (лабораторно-практичне заняття). Така робота може виконуватися за вибором як учителя/учительки, так і учнів, як у класі, так і вдома, але з обов’язковою презентацією її результатів на занятті. Організація лабораторно-практичних занять передбачає певну динаміку, яка полягає у збільшенні в кожному наступному класі лабораторної (обсяг, складність, характер і види джерел) і практичної (урізноманітнення способів діяльності) складової, ступеня самостійності учнів/учениць (від виконання роботи за допомогою вчителя/учительки за докладною інструкцією до самостійного виконання за загальним завданням). За основними видами діяльності практичні роботи поступово змінюють свій характер від описових і частково-аналітичних до переважно аналітичних.
У визначенні результатів навчально-пізнавальної діяльності програма робить наголос на діяльнісному компоненті. На думку укладачів, ефективність навчання залежить передусім від залучення учнів/учениць до різноманітних видів діяльності, що дає змогу їм успішніше оволодівати суспільним досвідом і, як наслідок, забезпечує соціальну активність особистості, її спрямованість на творчу діяльність. Тому серед орієнтовних практичних завдань до кожного розділу вчитель/учителька знайде й завдання творчого характеру, а також – у багатьох випадках – пропозиції щодо можливості використання міжпредметних зв’язків. Головним критерієм успішності роботи вчителя/учительки за цією програмою є не так змістова повнота, як уміння налагодити творчу роботу школярів/школярок з орієнтацією на формування ключових і предметних компетентностей.
Курс історії для учнів 9 класу складається з двох окремих предметів – історії України та всесвітньої історії. У частині історії України його мета подати виклад подій, явищ і процесів, що відбувалися на українських землях упродовж «довгого» ХІХ ст., сформувати в учнів знання та розуміння особливостей розвитку України у складі Російської й Австрійської (Австро-Угорської) імперій, проявів модернізації та їхнього впливу на соціально-економічне, політичне, культурне і повсякденне життя населення України. У частині всесвітньої історії курс має сприяти виробленню в учнів власного ставлення до змін у житті та світогляді людей у другий період Нового часу – епоху революцій, появи нових ідеологій, становлення модерного суспільства з його соціально-політичними та соціально-економічними структурами – і підготувати до розуміння ХХ ст. Важливим у 9 класі є остаточне опанування учнями/ученицями таких складних умінь, як визначення причин, сутності та наслідків подій, явищ і процесів на українських територіях та інших країнах, їх характеристика та порівняння, й формування вмінь аргументованого висловлювати власні думки і позиції в усній та письмовій формі. Матеріал курсу відкриває значно більші, порівняно з 8 класом, можливості для компетентнісного підходу в навчанні – насамперед через актуалізацію фактично всіх наскрізних, міжпредметних і предметних змістових ліній, про які йдеться в початковій пояснювальній записці.
Ухвалити:
1.     При календарно-тематичному плануванні звернути увагу на синхронізацію предметів.
2.     При календарно-тематичному плануванні велику увагу приділити практичній складовій уроку.
VІ. Слухали:
Аналіз керівника м/о Сабіну Г.В. про новинки педагогічної, методичної літератури, публікацій у фахових журналах.
Ухвалили:
Використовувати новинки методичної літератури, фахові журнали у плануванні та проведені уроків.
VІІ. Слухали:
Керівник м/о Сабіна Г.В. винесла на обговорення питання про організацію та проведення діагностичних контрольних робіт, вимоги до оформлення звіту про результати діагностичних контрольних робіт. Вона наголосила на тому, що згідно з планом роботи школи, у вересні 2017 року потрібно провести діагностичні контрольні роботи з метою виявлення і порівняння рівня навчальних досягнень школярів на кінець ІІ семестру 2016-2017 н.р. і початок 2017-2018 н.р. нагадала що потрібно підготувати аналіз діагностичних контрольних робіт і надати матеріали керівнику м/о.
Виступили:
Учитель історії Запутляєва А.Д. поділилася своїм досвідом підготовки до діагностичних контрольних робіт. Вона наголосила на доречності проводити контрольні роботи без належної організації повторення.
Ухвалили:
1.     Поновити форми звітності на кожній кафедрі, вибрати відповідального за узагальнення результатів роботи.
2.     Розробити матеріали для підготовки до написання діагностичних контрольних робіт та самі тексти робіт до 10 вересня 2018 р.
3.     Організувати та провести діагностичні контрольні роботи, підготувати звіт про результати діагностичних контрольних робіт до 30 вересня 2018.
VІІІ. Слухали:
Керівник м\о Сабіна Г.В. нагадала про організацію та проведення І етапу Всеукраїнських предметних олімпіад та підготовку учасників. Сказала, що в жовтні буде проведено місячник олімпіад з предметів. Вчителі мають спланувати роботу по підготовці та проведені проведення І етапу Всеукраїнських предметних олімпіад. Олімпіаду з історії – 20 жовтня 2017 р. Олімпіадні завдання розробити і подати на затвердження. Також керівник м/о наголосила на необхідності підготувати учасників до ІІ етапу Всеукраїнських предметних олімпіад.
Ухвалили:
1. Олімпіадні завдання розробити і подати на затвердження до 10.10.2018 р.
2.Організувати та провести І етап Всеукраїнських предметних олімпіад та підготувати учасників до 20 жовтня 2018.
ІХ. Слухали:
Керівник м/о Сабіна Г.В. підкреслила, що календарне планування вчителів повинно бути складено на основі ЗУ «про освіту», державних стандартів загальної середньої освіти. Календарно тематичне планування вчителі розробляють на кожний клас відповідно до навчальної програми й вимог Державного стандарту.
Виступили:
Учитель історії Запутляєва А.Д. яка запропонувала вчителям внести корективи до календарно-тематичного планування і затвердити їх.
Ухвалили:
Усім вчителям м/о внести корективи до календарно-тематичного планування та затвердити у керівника м/о і узгодити із директором Сергієнко О.В та заступником директора з навчально-виховної роботи Мельник Г.С. до 04.09.2017 р.
Х. Слухали:
Керівник м/о Сабіна Г.В. нагадала про необхідність щорічного поновлення відомостей про членів МО і надати кожному в єдину форму  узагальнення відомостей.
Ухвалили:
Подоти усім членам м/о в електроному варіанті поновлені відомості про вчителів м/о. керівнику Сабіній Г.В. до 8 вересня 2018 р.

Керівник ШМО
__________
Г.В. Сабіна
Секретар
__________
А.Д. Запутляєва








Немає коментарів:

Дописати коментар

Школа! Школа! Дітей зустрічає! Усміхається щиро до нас. І гостинно запрошує, радо вітає, Проведе у знайомий нам клас Море усмішок, му...