Практична робота
Особистість та діяльність Александра
Великого
за історичними джерелами
Пам’ятка для складання історичного портрета особистості
1) Де і коли
народився?
2) Де і в яких умовах
жив і виховувався?
3) Назвіть риси характеру цієї
особистості.
4) Що сприяло зростанню її авторитету?
5)
З’ясуйте досягнення діяча в історії.
6) Яку він мав мету?
Якими методами її досягав?
7) Висловіть власне
ставлення до історичного діяча.
2. Заповніть таблицю
Основні походи
Александра Македонського
|
Дата
|
Битва
|
Характеристика битви
|
Результати та значення битви
|
|
|
Битва біля річки Гранік
|
|
|
|
|
Штурм Мілета,
Галікарнаса
|
|
|
|
|
Битва біля міста Ісс
|
|
|
|
|
Облога Тіра
|
|
|
|
|
Похід у Єгипет
|
|
|
|
|
Битва біля Гавгамел
|
|
|
|
|
Гірська війна у Согдіані та Бактрії
|
|
|
|
|
Битва на річці Гідасп (східна притока річки Інд)
|
|
|
|
|
Штурм міста Малі
|
|
|
3. Визначте, про які битви
йдеться в наведених уривках із документів.
1)
«Македоняни тоді вперше навчилися цінувати золото, срібло, жінок,
скуштували принадність варварського способу життя і, наче пси, що почули слід,
поспішали розшукати і захопити всі багатства персів».
2)
«Оскільки тепер від флоту… не було ніякої користі, то македонці змогли
підвести машини до самих стін. Машини, що стояли на насипу, не завдали стіні
значних ушкоджень: настільки вона була міцною. Підвели деякі судна з машинами
із того боку міста, який був звернений до Сидону. Коли і тут нічого не добилися,
Александр, продовжуючи всюди свої спроби, перейшов до південної стіни,
зверненої до Єгипту. Тут нарешті стіну на значному проміжку розхитали; частина
її обламалася і впала. Там, де вона зруйнувалася, зробили, як було можливо,
містки і протягом короткого часу намагалися йти на приступ; тірійці, проте,
легко відкинули македонців».
3)
«Тоді варвари пустили на Александра свої колісниці з косами,
розраховуючи, у свою чергу, спричинити розлад у його фаланзі. Тут вони
абсолютно помилилися. Одні колісниці... зустрічали градом дротиків, як тільки
вони наближалися; на інших у візників виривали з рук віжки, їх самих стягували
вниз, а коней убивали. Деяким вдалося проскочити крізь ряди: солдати
розступилися, як їм і було наказано, перед колісницями, що мчалися».
4) «Ми
стоїмо вже майже на самому краю світу... Ти ж готуєшся йти в інший світ і хочеш
проникнути в Індію, не відому власне індусам, і своєю перемогою освітити більше
земель, ніж освітлює сонце. Це задум, гідний твого генія, але він не для наших
сил. Твоя доблесть дедалі зростатиме, а наші сили виснажуються».
4. Поясніть, чи вплинули завоювання Александра
Македонського на становище країн Азії.
Як саме?
5. Складіть висновок відповідно до мети практичного заняття.
Завдання для опрацювання тем під час карантину з 04.02.2019 р.
Робота під час карантину $ 34 пунк 3-4
Тема: Давньогрецька міфологія, релігія і наука як спосіб світосприйняття людей.
Античні Олімпійські ігри.
Самостійна робота до початку вивчення матеріалу.
Дидактична гра «Так чи ні?»
(В зошиті записуються відповіді)
1. Храм — житло бога.
2. Портик — скульптура в будинку.
3. Каріатиди — скульптурні фігури чоловіків.
4. У доричному стилі капітель нагадує кошик із квітами.
6. Верф — колона.
7. Парфенон — головний храм Акрополя.
8. Поліклет — автор «Дискобола».
9. Статуя Зевса — чудо світу, яке створив скульптор Мірон.
10. Орхестра — майданчик перед скеною.
План вивчення нового матеріалу
1. Як стародавні греки уявляли світ богів.
1) Родовід стародавніх греків.
2) Світ стародавніх богів.
2. Герої Еллади.
3. Досягнення Стародавньої Греції.
1) Філософські погляди.
2) Розвиток науки.
4. Олімпійські ігри.
1) Родовід стародавніх греків
2) Світ стародавніх богів
Бог
|
Його функції.Основні характеристики
|
Як називався бог в інших народів
|
Як зображувався (з якими предметами)
|
3eвс
|
Бог неба, грому і блискавок, що відає усім світом.
Греки вважали, що Зевс дав їм закони і карає всіх порушників.
Мати — Рея (дочка Урана і Геї), батько — Крон
|
Ан, Ану — у шумеро-аккадців;
Лейгун — у Китаї;
Індра — в Індії;
Ра — у Єгипті
|
Блискавка, щит, двостороння сокира (лабрис), скіпетр, іноді орел
|
Посейдон
|
Морський цар. Бог вологи, стихійних сил природи, покровитель мореплавства. Дружина — Амфітрида
|
Тіамат — богиня солоної води та Енліль — божество вітру, стихій у шумеро-аккадців
|
Тризуб
|
Аїд
|
Володар підземного царства мертвих
|
Осіріс-у Єгипті
Яма – в Індії
|
Двозубі вила,шолом
|
Аполлон
|
Бог світла,зцілювання,покровитель мистецтва,поезії,музики
|
Мардук-у Вавилоні
|
Лук та золоті стріли
|
Гефест
|
Бог вогню та ковальства
|
Агні-в Індії
|
Ковальський молот
|
Афродіта
|
Богиня кохання і краси
|
Ізіда-у Єгипті
|
Голуб,яблуко
|
Артеміда
|
Богиня полювання
|
Анат-у шумеро-аккадців
|
Лук,сагайдак
|
Афіна
|
Богиня мудрості та війни
|
Сохмет-у єгиптян
|
Спис,щит
|
Гермес
|
Вісник богів,покровитель подорожніх,провідник душ померлих
|
Тот-у Єгипті
|
Плащ,крилатий шолом
|
Деметра
|
Богиня хлібних колосків,покровителька землеробства і родючості
|
Мін- у Єгипті
|
Сноп пшениці
|
Діоніс
|
Бог плодоносних сил землі,рослинності,виноградарства,виноробства
|
Виноград, глечики з вином
| |
Феміда
|
Богиня закону та правопорядку
|
Маат- у єгиптян
|
Меч,ваги
|
Запитання і завдання
а) Яку цінну інформацію дають нам міфи? Чи було схожим життя олімпійських богів на життя греків?
б) Чи були міфи частиною життя греків? Чому греки вірили в існування олімпійських богів?
в) Чи є однакові божества у різних народів? Що було спільним і відмінним у віруваннях давніх греків та єгиптян?
г) Зробіть висновок про значення міфології для вивчення історії,мистецтва та літератури.
Досягнення Стародавньої Греції
1) Філософські погляди
Словникова робота
Філософія — це наука про мудрість. Здавна людина замислювалася над тим, звідки виник світ і що це таке; намагалася пояснити явища природи, правила поведінки між людьми. Відповіді на ці питання намагалися знайти давньогрецькі філософи.
Філософські погляди греків
Філософ
|
Його вислови
|
Сократ
|
Я їм, щоб жити, а інші живуть, щоб їсти.
Я знаю те, що я нічого не знаю.
Пізнай самого себе.
Істина народжується в суперечці.
|
Геракліт
|
Двічі в одну річку не увійдеш.
|
Платон
|
Сократ мені друг, але істина дорожча.
Скільки рабів — стільки ворогів.
|
Арістотель
|
Учням, щоб досягти успіху, потрібно наздоганяти тих, хто попереду, і не чекати тих, хто позаду.
Той, хто запитує, чому нам приємно знатися з красивими людьми, — сліпий.
|
Запитання
а) Якими були цінності стародавніх греків?
б) Як це відображено в їхній філософії?
в) Чи актуальні їхні цінності в наш час?
г) Яких життєвих принципів дотримуєтеся ви?
Робота з історичним документом
Притча про три сита
Один чоловік запитав у Сократа:
— Знаєш, що мені сказав про тебе твій друг?
— Зачекай, — зупинив його Сократ. — Просій спочатку те, що збираєшся сказати, через три сита.
— Які три сита?
— Перш ніж що-небудь говорити, потрібно це тричі просіяти. Спочатку через сито правди. Ти впевнений, що це правда?
— Ні, я просто чув це.
— Отже, ти не впевнений, що це правда. Тоді просій через друге сито — сито доброти. Ти хочеш сказати про мого друга щось хороше?
— Ні, навпаки.
— Виявляється, — продовжував Сократ, — ти збираєшся сказати про нього щось погане, але навіть не впевнений у тому, що це правда. Спробуємо третє сито — сито користі. Чи так уже необхідно мені почути те, що ти хочеш розповісти?
— Ні, в цьому немає необхідності.
— Отже, — підсумував Сократ, — у тому, що ти хочеш сказати, немає ні правди, ні доброти, ні користі. Навіщо тоді говорити?
Запитання
а) Чому перш ніж щось сказати, треба просіяти думку через сита «правди», «добра» та «необхідності»?
б) Яка користь від трьох сит для людини, а яка — для суспільства?
в) У яких випадках зникає необхідність щось говорити?
2) Розвиток науки
Досягнення давньогрецької науки
Галузь науки
|
Учений
|
Досягнення
|
Математика
|
Піфагор
|
Вивів теорему, висунув теорію про походження світу, в основі якої — сума чисел
|
Медицина
|
Гіппократ
|
Створив моральні норми медицини, клятву для лікарів. Описав значення власних сил організму в боротьбі з хворобою
|
Історія
|
Геродот
|
Написав історію греко-перських війн; здійснив опис життя різних народів (персів, ассирійців, єгиптян, скіфів), що призвело до створення «Історії»
|
У Греції розвивались різні науки¸але одна – історія- вперше виникла саме в цій країні. Подумайте, чому історія виникла саме в Греції? Що вивчає історія?
4. Олімпійські ігри.
Домашнє завдання
Прочитати Пар. 34 ст. 167 - 170, дати відповіді на питання на ст 170







Немає коментарів:
Дописати коментар